ETKİNLİKLER » Uzun İnce Bir Yol

Bilgi

  • Etkinlik Türü
    : Seminer
  • Konu
    : Uzun İnce Bir Yol
  • Tarih
    : 16 Mart 2019 Cumartesi
  • Yer
    : Türkiye Özel Okullar Derneği
  • Adres
    : İSTİKLAL CD. ODAKULE İŞ MERKEZİ NO:142, KAT 5 BEYOĞLU
  • Hedef Kitle
    : Genel
  • Başlama Saati
    : 09:00
  • Bitiş Saati
    : 16:00
  • Ücret
    : Ücretsiz
  • Kontenjan
    : Kayıtlar kapanmıştır. İlginize teşekkür ederiz.
    Kalan Kontenjan
    : 9

Konuşmacılar

Zeynep ERDEMSEL

Zeynep ERDEMSEL

Açıklama

Proje sahibi-Uygulayıcısı: Zeynep Erdemsel

Proje danışmanları: Selçuk Rafet Sefer-Selen Korad Birkiye

Projenin süresi: 1 gün-6 Saat- (3 saatlik iki oturum)

Projenin yöntemi: Yaratıcı drama yöntemi ile yaratıcı okuma, işlevsel okuma, eğitsel okuma ve eleştirel okuma

Projenin gerekçesi: Proje; Türkiye’de okuma alışkanlığının, gelişmiş ülkelerin okuma alışkanlıkları ortalamalarının oldukça altında olması nedeni ile okuma eyleminin öğrenciler üzerinde sürekli, düzenli ve eleştirel olarak sürdürülmesi gerekçesi ile alan öğretmenleri için hazırlanmıştır.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun yaptığı araştırmaya göre,

  • Ülke genelinde ve ülke ortalamasında, günde 6 saat televizyon izleyen, 3 saat internete giren Türk insanı, kitap okumaya sadece 1 dakika ayırıyor.
  • Kitap okumak Türk insanının ihtiyaç listesinde 235. sırada yer alıyor.
  • En fazla kitap okuyan ülkelerin başında yüzde 21 oranıyla İngiltere ve Fransa var. Bunu Japonya yüzde 14, Amerika yüzde 12 ve İspanya yüzde 9 ile izliyor. Türkiye, yüzde 0.1 (Binde bir) okuma oranıyla son sıralarda yer alıyor. Okuma alışkanlığında dünyada 86. sıradayız.
  • Okuyanların yüzde 65’i aşk, yüzde 24’ü siyasi, yüzde 13’ü düşünce, yüzde 7’si kişisel gelişim kitapları okuyor.
  • Türkiye’de her yıl 45-50 bin başlıkta kitap basılıyor. Elektronik ortamda da 4-5 bin kitap yayınlanıyor.
  • Basılan kitapların yarıdan fazlası (yüzde 58’i) ders kitapları. Yılda 15 bin dolayında edebiyat, 1.500 kültür ve sanat kitabı, 3 bin kadar dini kitap yayını var.
  • Japonya yılda ortalama 25, İsviçre 10, Fransız 7 kitap okurken Türkiye’de 10 yılda bir kitap okuyor.

Buda gösteriyor ki ülkelerin gelişmişlik seviyeleriyle kitap okuma ortalamaları paralellik gösteriyor.

Bu proje her yaştan öğrenci için, okuma eylemini cazip hale getirmek, okuduğunu anlamak ve okuduğu metne eleştirel düşünce yöntemleri ile bakmak, okuduğu metinden yaratıcı düşünce becerileri geliştirmek, okuduğu metne dayalı somut ürünler ortaya koyabilmek, yeni sözcükler öğrenip o sözcükleri kullanır hale getirmek, eğitsel, işlevsel, eleştirel ve yaratıcı okuma yöntemleri ile okuduğu kitabı anlamak, içselleştirmek, kitabın kahramanlarıyla ve kitap okuduğu diğer arkadaşları ile empati kurabilmeyi bilmek veya geliştirmek amacı ile alan öğretmenlerinin yöntem hakkında bilgi sahibi olması adına yapılandırılmıştır.